Колодяжненська громада
Волинська область, Ковельський район

ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ

Дата: 25.07.2023 15:01
Кількість переглядів: 134

ДЕТАЛЬНОГО ПЛАНУ ТЕРИТОРІЇ

«Детальний план території для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього сервісу за межами

с. Колодяжне в межах Колодяжненської територіальної громади, Ковельського району, Волинської області»

 

Інформація про замовника СЕО:

45061, Волинська обл., Ковельський р-н, с. Колодяжне, Вулиця Лесі Українки, буд.20 (Колодяжненська сільська територіальна громада)

 

Вид та основні цілі документу державного планування (ДДП) та його зв'язок з іншими ДДП:

         Детальний план території для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього сервісу за межами
с. Колодяжне в межах Колодяжненської територіальної громади, Ковельського району, Волинської області розроблений згідно рішення №12 Колодяжненської сільської ради від 22.06.2023 року, та рішення №13 Колодяжненської сільської ради від 22.06.2023 року.

Детальний план є містобудівною документацією місцевого рівня, яка визначає функціональне призначення, параметри забудови земельної ділянки, з метою розміщення об’єкту будівництва, формування принципів планувальної організації забудови, уточнення в більш крупному масштабі положень схеми планування території, визначення планувальних обмежень  використання території  згідно з державними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами, формування пропозицій щодо можливого розташування об’єкту в межах однієї проєктної території із дотриманням вимог містобудівного, санітарного, екологічного, природоохоронного, протипожежного та іншого законодавства, з метою залучення інвестицій згідно інтересів територіальної громади, заходів щодо реалізації містобудівної політики розвитку території району визначення містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.

Проект розробляється відповідно до:

  • Земельного, Водного та Лісового кодексів України;
  • Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
  • Закону України «Про відходи»;
  • Закону України «Про охорону атмосферного повітря»;
  • Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»;
  • Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»;
  • Закону України «Про природно-заповідний фонд України»;
  • Закону України «Про екологічну мережу України»;
  • Закону України «Про охорону земель»;
  • Закону України «Про рослинний світ»;
  • Закону України «Про тваринний світ»;
  • Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»;
  • ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій»;
  • ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій»;
  • ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»;
  • ДСП - 173 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів»;
  • ДБН В.2.5-75:2013 «Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування»;
  • ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування».

При розробленні детального плану території для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього сервісу за межами с. Колодяжне в межах Колодяжненської територіальної громади, Ковельського району, Волинської області, враховують: генеральний план населеного пункту, схему планування території, природні умови та планувальні обмеження, побажання замовника та інтереси власників суміжних земельних ділянок, існуючу інженерно-транспортну інфраструктуру.

 

Те, якою мірою ДДП визначає умови для здійснення діяльності або надання документів дозвільного характеру на реалізацію видів діяльності та об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, у тому числі інформацію щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів:

Детальний план території розробляється на ділянку що розташована за межами с. Колодяжне в межах Колодяжненської територіальної громади, Ковельського району, Волинської області згідно із використанням містобудівного та земляного кадастрів.

 Формування планувальної структури базується на рішеннях закладених схемою планування території Ковельського району.

Розподіл території за функціональним використанням базується на планувальних рішеннях, направлених на формування нового якісного архітектурно-планувального середовища, що сприятиме підвищенню комфорту життєдіяльності (проживання, праці й відпочинку) мешканців та гостей громади. При цьому врахувати:

  • місце розташування ділянок, що розглядається;
  • природні умови та планувальні обмеження;
  • побажання замовника та інтереси власників суміжних земельних ділянок, що знаходяться за межами території опрацювання;
  • існуючу інженерно-транспортну інфраструктуру.

 

Детальний план території (ДПТ) розробляється з метою деталізації і уточнення у більш крупному масштабі положень генерального плану населеного пункту, планування і визначення параметрів і вимог до формування забудови на даній ділянці.

Проектом передбачено розміщення: будівель транспорту, магазину, мотелю, кафе та автостоянок для транспорту.

 

Ймовірні наслідки:

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

В ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації документа державного планування детального плану території за межами
с. Колодяжне в межах Колодяжненської територіальної громади, Ковельського району, Волинської області
,  з визначенням функціонального призначення, зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля: ґрунти; атмосферне повітря; водні ресурси;  стан фауни, флори, біорізноманіття, землі (у тому числі вилучення земельних ділянок); кліматичні фактори;

Під час здійснення СЕО, варто оцінити ймовірні наслідки від об’єктів інфраструктури, що пропонується відповідно до детального плану території на здоров’я населення.

б) для територій з природоохоронним статусом – поряд із територією проєктування є наявні території та об’єкти природно-заповідного фонду. Вплив на території з природоохоронним статусом не очікується, територія ділянки проєктування знаходиться поза межами об’єктів та територій природно-заповідного фонду, розміщення об’єктів проєктування на вказаній території не пошкодять існуючого ландшафту, так як будуть витримані всі вимоги нормативних документів, пов’язаних з плануванням та забудовою населених пунктів.

в) транскордонні наслідки, у тому числі для здоров’я населення транскордонний плив відсутній.

 

Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі, якщо ДДП не буде затверджено:

З метою розгляду проектних рішень та їх екологічних наслідків під час здійснення стратегічної екологічної оцінки проекту детального плану території передбачається розглянути «Нульовий сценарій», без провадження проектних рішень та у разі затвердження проекту ДПТ «Базовий сценарій».

Альтернатива 1 «Базовий сценарій» – затвердження проекту детального плану території дозволить забезпечити раціональне використання території.

Альтернатива 2. «Нульовий сценарій» – незатвердження проекту. У разі незатвердження документа державного планування та відмови від реалізації будівництва, призведе до неможливості подальшого соціального розвитку населеного пункту. За даною альтернативою подальший стабільний розвиток території є очевидно проблематичним, і ця альтернатива веде до погіршення екологічної ситуації, неефективного використання земельних ресурсів, хаотичної забудови дорожньої та вуличної мережі.

 

Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час СЕО:

Основною метою прогнозу є оцінка можливої реакції навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив людини, вирішення задач раціонального природокористування у відповідності з очікуваним станом природного середовища.

Для здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть використовуватись логічні і формалізовані методи прогнозування.

Для підготовки звіту СЕО передбачається використовувати наступну інформацію:

  • доповіді про стан довкілля;
  • статистичну інформацію;
  • дані про об'єкт будівництва та планову діяльність;
  • інформація, яка включена в інші акти законодавства, які мають відношення до проєкту ДДП;
  • дані моніторингу стану довкілля;
  • інша доступна інформація.

Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проєкту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Під час підготовки звіту стратегічної екологічної оцінки визначити доцільність і прийнятність планованої діяльності і обґрунтування економічних, технічних, організаційних, санітарних, державно-правових та інших заходів щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища.

Розробити  комплекс заходів, спрямований на виявлення характеру, інтенсивності і ступеня небезпеки впливу на стан навколишнього середовища та здоров'я населення будь-якого виду планованої господарської діяльності:

                            

  • вивчити в регіональному плані природні умови території, яка межує з ділянкою розміщення планованої діяльності, включаючи характеристику поверхневих водних систем, ландшафтів (рельєф, родючі ґрунти, рослинність та ін.), геолого-гідрогеологічні особливості території та інших компонентів природного середовища;
  • розглянути природні ресурси з обмеженим режимом їх використання, в тому числі водоспоживання та водовідведення, забруднення атмосферного середовища;
  • оцінити можливі зміни в природних і антропогенних екосистемах;
  • визначити шляхи мінімізації негативного впливу на навколишнє середовище і біоту;
  • зібрати та проаналізувати інформацію про об’єкти розміщення відходів (види та обсяги відходів, місця їх накопичення, природоохоронні споруди, експлуатаційні можливості).
  • повідомити громадськість про ефективність проєкту і можливі екологічні наслідки.

     В ході СЕО провести оцінку факторів ризику і потенційного впливу на стан довкілля, врахувати екологічні завдання місцевого рівня в інтересах ефективного і стабільного соціально – економічного розвитку району та підвищення якості  життя населення.

 

Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання ДДП:

Зважаючи на державну політику в галузі енергозбереження, забезпечення екологічної безпеки, раціонального використання природних ресурсів, при будівництві об`єктів проєктування доцільно максимально повно використовувати сучасні високоефективні екоенергозберігаючі технології та матеріали, інженерне обладнання з високим коефіцієнтом корисної дії, тощо.

Заходи спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на навколишнє середовище:

  • влаштування системи каналізування та водопостачання;
  • використання високотехнологічного обладнання;
  • влаштування очисних споруд відведення поверхневого стоку з території, встановлення контейнерів для  збору побутових відходів

– земельні ресурси – верхній родючий шар грунту буде зніматися, складуватися і використовуватися під час озеленення території.

При здійсненні планованої діяльності у відповідності до вимог статті 24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров’я населення, шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів будуть розглядатися:

 

  • відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи;

– заходи радіаційної безпеки, відповідних санітарних правил, а також заходи встановлені нормами, іншими актами законодавства, що містять вимоги радіаційної безпеки

В цілому, розроблений у відповідності до державних будівельних норм, санітарних норм і правил проєкт містобудівної документації не матиме негативних наслідків виконання документа державного планування.

 

Пропозиції до структури та змісту СЕО:

Виконати відповідно до вимог ДСТУ-Н Б Б.1.1-10:2010 «Настанова з виконання розділів «Охорона навколишнього природного середовища» у складі містобудівної документації» та вимог частини другої ст. 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

 

Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції та строки їх подання:

Колодяжненська сільська рада Волинської області.

Юридична адреса: 45061, Волинська обл., Ковельський р-н, с. Колодяжне, Вулиця Лесі Українки, буд.20.

Контактний email:  [email protected]

ДЕТАЛЬНОГО ПЛАНУ ТЕРИТОРІЇ

«Детальний план території для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього сервісу за межами

с. Колодяжне в межах Колодяжненської територіальної громади, Ковельського району, Волинської області»

 

Інформація про замовника СЕО:

45061, Волинська обл., Ковельський р-н, с. Колодяжне, Вулиця Лесі Українки, буд.20 (Колодяжненська сільська територіальна громада)

 

Вид та основні цілі документу державного планування (ДДП) та його зв'язок з іншими ДДП:

         Детальний план території для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього сервісу за межами
с. Колодяжне в межах Колодяжненської територіальної громади, Ковельського району, Волинської області розроблений згідно рішення №12 Колодяжненської сільської ради від 22.06.2023 року, та рішення №13 Колодяжненської сільської ради від 22.06.2023 року.

Детальний план є містобудівною документацією місцевого рівня, яка визначає функціональне призначення, параметри забудови земельної ділянки, з метою розміщення об’єкту будівництва, формування принципів планувальної організації забудови, уточнення в більш крупному масштабі положень схеми планування території, визначення планувальних обмежень  використання території  згідно з державними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами, формування пропозицій щодо можливого розташування об’єкту в межах однієї проєктної території із дотриманням вимог містобудівного, санітарного, екологічного, природоохоронного, протипожежного та іншого законодавства, з метою залучення інвестицій згідно інтересів територіальної громади, заходів щодо реалізації містобудівної політики розвитку території району визначення містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.

Проект розробляється відповідно до:

  • Земельного, Водного та Лісового кодексів України;
  • Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
  • Закону України «Про відходи»;
  • Закону України «Про охорону атмосферного повітря»;
  • Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»;
  • Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»;
  • Закону України «Про природно-заповідний фонд України»;
  • Закону України «Про екологічну мережу України»;
  • Закону України «Про охорону земель»;
  • Закону України «Про рослинний світ»;
  • Закону України «Про тваринний світ»;
  • Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»;
  • ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій»;
  • ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій»;
  • ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»;
  • ДСП - 173 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів»;
  • ДБН В.2.5-75:2013 «Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування»;
  • ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування».

При розробленні детального плану території для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього сервісу за межами с. Колодяжне в межах Колодяжненської територіальної громади, Ковельського району, Волинської області, враховують: генеральний план населеного пункту, схему планування території, природні умови та планувальні обмеження, побажання замовника та інтереси власників суміжних земельних ділянок, існуючу інженерно-транспортну інфраструктуру.

 

Те, якою мірою ДДП визначає умови для здійснення діяльності або надання документів дозвільного характеру на реалізацію видів діяльності та об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, у тому числі інформацію щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів:

Детальний план території розробляється на ділянку що розташована за межами с. Колодяжне в межах Колодяжненської територіальної громади, Ковельського району, Волинської області згідно із використанням містобудівного та земляного кадастрів.

 Формування планувальної структури базується на рішеннях закладених схемою планування території Ковельського району.

Розподіл території за функціональним використанням базується на планувальних рішеннях, направлених на формування нового якісного архітектурно-планувального середовища, що сприятиме підвищенню комфорту життєдіяльності (проживання, праці й відпочинку) мешканців та гостей громади. При цьому врахувати:

  • місце розташування ділянок, що розглядається;
  • природні умови та планувальні обмеження;
  • побажання замовника та інтереси власників суміжних земельних ділянок, що знаходяться за межами території опрацювання;
  • існуючу інженерно-транспортну інфраструктуру.

 

Детальний план території (ДПТ) розробляється з метою деталізації і уточнення у більш крупному масштабі положень генерального плану населеного пункту, планування і визначення параметрів і вимог до формування забудови на даній ділянці.

Проектом передбачено розміщення: будівель транспорту, магазину, мотелю, кафе та автостоянок для транспорту.

 

Ймовірні наслідки:

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

В ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації документа державного планування детального плану території за межами
с. Колодяжне в межах Колодяжненської територіальної громади, Ковельського району, Волинської області
,  з визначенням функціонального призначення, зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля: ґрунти; атмосферне повітря; водні ресурси;  стан фауни, флори, біорізноманіття, землі (у тому числі вилучення земельних ділянок); кліматичні фактори;

Під час здійснення СЕО, варто оцінити ймовірні наслідки від об’єктів інфраструктури, що пропонується відповідно до детального плану території на здоров’я населення.

б) для територій з природоохоронним статусом – поряд із територією проєктування є наявні території та об’єкти природно-заповідного фонду. Вплив на території з природоохоронним статусом не очікується, територія ділянки проєктування знаходиться поза межами об’єктів та територій природно-заповідного фонду, розміщення об’єктів проєктування на вказаній території не пошкодять існуючого ландшафту, так як будуть витримані всі вимоги нормативних документів, пов’язаних з плануванням та забудовою населених пунктів.

в) транскордонні наслідки, у тому числі для здоров’я населення транскордонний плив відсутній.

 

Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі, якщо ДДП не буде затверджено:

З метою розгляду проектних рішень та їх екологічних наслідків під час здійснення стратегічної екологічної оцінки проекту детального плану території передбачається розглянути «Нульовий сценарій», без провадження проектних рішень та у разі затвердження проекту ДПТ «Базовий сценарій».

Альтернатива 1 «Базовий сценарій» – затвердження проекту детального плану території дозволить забезпечити раціональне використання території.

Альтернатива 2. «Нульовий сценарій» – незатвердження проекту. У разі незатвердження документа державного планування та відмови від реалізації будівництва, призведе до неможливості подальшого соціального розвитку населеного пункту. За даною альтернативою подальший стабільний розвиток території є очевидно проблематичним, і ця альтернатива веде до погіршення екологічної ситуації, неефективного використання земельних ресурсів, хаотичної забудови дорожньої та вуличної мережі.

 

Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час СЕО:

Основною метою прогнозу є оцінка можливої реакції навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив людини, вирішення задач раціонального природокористування у відповідності з очікуваним станом природного середовища.

Для здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть використовуватись логічні і формалізовані методи прогнозування.

Для підготовки звіту СЕО передбачається використовувати наступну інформацію:

  • доповіді про стан довкілля;
  • статистичну інформацію;
  • дані про об'єкт будівництва та планову діяльність;
  • інформація, яка включена в інші акти законодавства, які мають відношення до проєкту ДДП;
  • дані моніторингу стану довкілля;
  • інша доступна інформація.

Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проєкту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Під час підготовки звіту стратегічної екологічної оцінки визначити доцільність і прийнятність планованої діяльності і обґрунтування економічних, технічних, організаційних, санітарних, державно-правових та інших заходів щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища.

Розробити  комплекс заходів, спрямований на виявлення характеру, інтенсивності і ступеня небезпеки впливу на стан навколишнього середовища та здоров'я населення будь-якого виду планованої господарської діяльності:

                            

  • вивчити в регіональному плані природні умови території, яка межує з ділянкою розміщення планованої діяльності, включаючи характеристику поверхневих водних систем, ландшафтів (рельєф, родючі ґрунти, рослинність та ін.), геолого-гідрогеологічні особливості території та інших компонентів природного середовища;
  • розглянути природні ресурси з обмеженим режимом їх використання, в тому числі водоспоживання та водовідведення, забруднення атмосферного середовища;
  • оцінити можливі зміни в природних і антропогенних екосистемах;
  • визначити шляхи мінімізації негативного впливу на навколишнє середовище і біоту;
  • зібрати та проаналізувати інформацію про об’єкти розміщення відходів (види та обсяги відходів, місця їх накопичення, природоохоронні споруди, експлуатаційні можливості).
  • повідомити громадськість про ефективність проєкту і можливі екологічні наслідки.

     В ході СЕО провести оцінку факторів ризику і потенційного впливу на стан довкілля, врахувати екологічні завдання місцевого рівня в інтересах ефективного і стабільного соціально – економічного розвитку району та підвищення якості  життя населення.

 

Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання ДДП:

Зважаючи на державну політику в галузі енергозбереження, забезпечення екологічної безпеки, раціонального використання природних ресурсів, при будівництві об`єктів проєктування доцільно максимально повно використовувати сучасні високоефективні екоенергозберігаючі технології та матеріали, інженерне обладнання з високим коефіцієнтом корисної дії, тощо.

Заходи спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на навколишнє середовище:

  • влаштування системи каналізування та водопостачання;
  • використання високотехнологічного обладнання;
  • влаштування очисних споруд відведення поверхневого стоку з території, встановлення контейнерів для  збору побутових відходів

– земельні ресурси – верхній родючий шар грунту буде зніматися, складуватися і використовуватися під час озеленення території.

При здійсненні планованої діяльності у відповідності до вимог статті 24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров’я населення, шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів будуть розглядатися:

 

  • відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи;

– заходи радіаційної безпеки, відповідних санітарних правил, а також заходи встановлені нормами, іншими актами законодавства, що містять вимоги радіаційної безпеки

В цілому, розроблений у відповідності до державних будівельних норм, санітарних норм і правил проєкт містобудівної документації не матиме негативних наслідків виконання документа державного планування.

 

Пропозиції до структури та змісту СЕО:

Виконати відповідно до вимог ДСТУ-Н Б Б.1.1-10:2010 «Настанова з виконання розділів «Охорона навколишнього природного середовища» у складі містобудівної документації» та вимог частини другої ст. 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

 

Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції та строки їх подання:

Колодяжненська сільська рада Волинської області.

Юридична адреса: 45061, Волинська обл., Ковельський р-н, с. Колодяжне, Вулиця Лесі Українки, буд.20.

Контактний email:  [email protected]

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь