Інклюзивно - ресурсний центр інформує.
Відповідно до плану роботи КУ « Інклюзивно-ресурсний центр» Колодяжненської сільської ради у період з 7 по 9 вересня 2021 року проходили інструктивно – методичні наради для педагогічних працівників закладів загальної середньої та дошкільної освіти з питань організації освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у закладах освіти у 2021-2022 навчальному році.
Фахівці інклюзивно-ресурсного центру ознайомили педагогів з новими нормативно-правовими документами, які регулюють навчальний процес з особами з особливими освітніми потребами.
У межах реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 р. № 366-р, пріоритетними завданнями залишаються створення рівних можливостей та вільного доступу до освіти, задоволення особливих освітніх потреб усіх учасників освітнього процесу, створення інклюзивного освітнього середовища.
Необхідними умовами формування інклюзивного середовища в закладах освіти є подолання соціальних та психологічних бар’єрів, впровадження педагогіки партнерства, створення універсального дизайну та розумних пристосувань.
Згідно рішення уряду у 2021-2022 навчальному році удосконалено організацію інклюзивного навчання в закладах дошкільної освіти. Відповідні зміни внесені Постановою КМУ від 28 липня 2021 року № 769 «Про затвердження порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти», яка набере чинності з 1 січня 2022 року.
Спільно з педагогами опрацювали методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році.
Фахівці ІРЦ звернули особливу увагу присутніх педагогів на якість складання індивідуальної програми розвитку дитини, метою якої є забезпечення індивідуалізації освітнього процесу конкретної дитини шляхом адаптації та/або модифікації навчального матеріалу, створення відповідного освітнього середовища, методів навчання тощо.
На нараді педагоги ознайомилися з критеріями (типологіями) освітніх труднощів у осіб з ООП та рівнями їх підтримки в освітньому процесі.
У своїх виступах, представники закладів освіти, наголошували, що в організації інклюзивного навчання важливою є співпраця всіх учасників освітнього процесу, а також чіткий розподіл ролей і обов’язків, зокрема між вчителем (вихователем) та асистентом вчителя (вихователя), що важливою запорукою успіху є участь батьків та співпраця з ними.
Досвідом роботи з присутніми поділились: Савчук А.Л., асистент вихователя ЗДО с. Поворськ, Бенесько Н.В., асистент вчителя ООЗ«НВК»ЗОШ І-ІІІ ст.- гімназія смт. Голоби, Халецька Г.М., асистент вчителя ЗЗСО «Дрозднівський ліцей».