Колодяжненська громада
Волинська область, Ковельський район

Про забезпечення функціонування української мови як державної.

Дата: 16.02.2021 10:04
Кількість переглядів: 828

Фото без описуУ порядку інформування, Головне управління Держпродспоживслужби у Волинській області повідомляє. 16 липня 2019 року набрав чинності Закон України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» (далі – Закон). Зазначений вище Закон регулює функціонування і застосування української мови як державної у сферах суспільного життя на всій території України. Водночас, дія Закону не поширюється на сферу приватного спілкування та здійснення релігійних обрядів. Так, цим Законом передбачено, що єдиною державною (офіційною) мовою в Україні є українська мова. Разом з цим, 16 січня 2021 року набрала чинності стаття 30 Закону, у якій частина 1 встановлює, що мовою обслуговування споживачів в Україні є державна мова. Також, частиною 2 статті 30 Закону передбачено, що підприємства, установи та організації всіх форм власності, фізичні особи-підприємці, інші суб’єкти господарювання, що обслуговують споживачів, здійснюють обслуговування та надають інформацію про товари (послуги), державною мовою. З урахуванням викладеного вище, в рамках стратегії популяризації української мови «Сильна мова – успішна держава», з метою інформування споживачів про нормативно-правове регулювання відносин, що виникають при використанні державної мови у відповідних сферах суспільного життя, Головним управлінням підготовлено відповідні рекомендації стосовно дій споживачів, зокрема:

- Рекомендації стосовно дій споживача при встановленні факту порушення визначених законодавством мовних вимог до надання інформації про харчові продукти;

- Рекомендації стосовно дій споживача у разі порушення мовних вимог в частині маркування та пакування насіння;

- Рекомендації стосовно дій споживача при встановленні факту порушення визначених законодавством мовних вимог в частині ненадання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію ( товари, роботи, послуги).

Фото без описуРЕКОМЕНДАЦІЇ СТОСОВНО ДІЙ СПОЖИВАЧА
при встановленні факту порушення визначених законодавством мовних вимог в частині ненадання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію.
Нормою частини 5 статті 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» передбачено, що інформація про товари та послуги на території України надається державною мовою.
Забезпечення прав споживача, його законних інтересів, стосовно отримання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію (товари, роботи, послуги), її кількість, якість, асортимент, виробника (виконавця, продавця) вимоги до маркування передбачено статтею 15 Закону України «Про захист прав споживачів» а саме, інформація про продукцію надається державною мовою.
Забезпечення виробником, імпортером супроводження продукції відповідними інструкціями та інформацією про безпечність, зареєстроване комерційне найменування та торговельну марку, контактну поштову адресу, передбачено Технічними регламентами на певний вид продукції та Законом України «Про державний ринковий нагляд та контроль нехарчової продукції»
У випадку порушення прав в частині ненадання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію та відсутності на продукції маркування згідно із законодавством про мову, споживач має право звернутися до господарюючого суб’єкта для отримання пояснень щодо інформації про продукцію, а також звернутися із відповідною заявою до територіального органу Держпродспоживслужби.
Заява (звернення) повинна містити інформацію про порушення, що спричинило шкоду правам та законним інтересам споживача.
У зверненні зазначити найменування суб’єкта господарської діяльності (ФОП, ТзОВ, тощо), адресу здійснення господарської діяльності, копію чеку (квитанції) про оплату, інші матеріали що підтверджують такі порушення (за наявності). Письмове звернення може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).
Обгрунтоване звернення споживача, надання підтверджуючих матеріалів є підставою для проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) Головним управлінням Держпродспоживслужби у Волинській області.
Контактна інформація для надсилання звернень:
Головне управління Держпродспоживслужби у Волинській області
вулиця Поліська Січ, 10, Луцьк, Волинська область, 43000
На електронну скриньку: [email protected]
За телефоном: +38(0332) 72-93-81; 77-24-04

РЕКОМЕНДАЦІЇ СТОСОВНО ДІЙ СПОЖИВАЧА
при встановленні факту порушення визначених законодавством мовних вимог до надання інформації про харчові продукти
З метою забезпечення прав споживача, його законних інтересів, стосовно отримання інформації про харчовий продукт, маркування його повинне здійснюватися відповідно до статті 10 Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів», а саме, інформація про харчові продукти надається державною мовою.
Нормою частини 5 статті 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» передбачено, що інформація про товари та послуги на території України надається державною мовою.
У разі виявлення харчового продукту на маркуванні (етикетці) якого зазначено інформацію недержавною мовою, споживач має право звернутися до оператора ринку, для отримання пояснень щодо інформації вказаної на маркуванні, а також звернутися із відповідною заявою до територіального органу Держпродспоживслужби.
Заява (звернення) повинна містити інформацію про порушення, що спричинило шкоду правам та законним інтересам споживача.
Разом з цим, у разі наявності, до звернення додається етикетка, копія чеку (квитанції) про оплату, інші матеріали (відео-фіксація, фото-фіксація тощо), що підтверджують такі порушення. Письмове звернення може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).
Обгрунтоване звернення споживача , надання підтверджуючих матеріалів, надає правові підстави для проведення позапланового заходу державного контролю Головним управлінням Держпродспоживслужби у Волинській області.
При виявленні та підтвердженні таких порушень, передбачено адміністративно-господарську відповідальність операторів ринку харчових продуктів.
Контактна інформація для надсилання звернень
Головне управління Держпродспожмивслужби у Волинській області
вулиця Поліська Січ, 10, Луцьк, Волинська область, 43000
E-MAIL: [email protected]
ТЕЛЕФОН: +38(0332) 72-93-81

РЕКОМЕНДАЦІЇ СТОСОВНО ДІЙ СПОЖИВАЧА
споживача в разі порушення мовних вимог в частині маркування та пакування насіння

З метою отримання інформації про насіння, задоволення прав споживача, його законних інтересів, маркування партій насіння суб’єктами насінництва повинне здійснюватися відповідно до абзацу 7 частини 3 статі 13 Закону України «Про насіння і садивний матеріал», статті 26 Закону України «Про засади державної мовної політики», пункту 18 Порядку маркування та пакування партій насіння, затвердженого Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 10.07.2017 № 348. Усі надписи на етикетках та упаковках здійснюються державною мовою.
При виявленні інформації на маркуванні не державною мовою, споживач має право звернутися до суб’єкта насінництва для отримання пояснень та усунення факту порушень щодо інформації на маркуванні. В разі відмови суб’єкта насінництва, споживач має право звернутися із відповідною заявою до Головного управління Держпродспоживслужби у Волинській області. (До суб’єктів насінництва належать фізичні особи - підприємці та юридичні особи, які здійснюють виробництво насіння для його реалізації.)
У разі виявлення порушення маркування насіння суб’єктами підприємницької діяльності оптової та роздрібної торгівлі (магазини, торгові точки, тощо), споживачу необхідно звернутись до Головного управління Держпродспоживслужби у Волинській області з заявою стосовно порушення мовних прав згідно з частини 1 статті 15 Закону України «Про захист прав споживачів»
Заява (звернення) повинна містити інформацію про порушення, що спричинило шкоду правам та законним інтересам споживача.
Разом з цим, у разі наявності, до звернення додається етикетка, копія чеку (квитанції) про оплату, інші матеріали (відео-фіксація, фото-фіксація тощо), що підтверджують такі порушення. Письмове звернення може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).
Обгрунтоване звернення споживача, надання підтверджуючих матеріалів надає правові підстави для проведення позапланового заходу державного контролю Головним управлінням Держпродспоживслужби у Волинській області.
Контактна інформація для надсилання звернень
Головне управління Держпродспожмивслужби у Волинській області
вулиця Поліська Січ, 10, Луцьк, Волинська область, 43000
E-MAIL: [email protected]
ТЕЛЕФОН: +38(0332) 72-93-81


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь