Колодяжненська громада
Волинська область, Ковельський район

ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ

Дата: 13.10.2025 16:38
Кількість переглядів: 53

Фото без опису

ЗАЯВА  ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ

Замовник: Колодяжненська сільська рада Ковельського району Волинської області

  1. Назва документа державного планування:

Детальний план території для будівництва та обслуговування вітроелектростанції і суміжних об’єктів електроенергетичної інфраструктури (високовольтні підстанції, лінії електропередач, кабельні мережі та під’їзні шляхи) на території Колодяжненської територіальної громади Ковельського району Волинської області

   2. Основні цілі документа державного планування, його звязок з іншими документами державного  планування

Стратегічній екологічній оцінці в рамках цієї процедури підлягає Детальний план території для будівництва та обслуговування вітроелектростанції і суміжних об’єктів електроенергетичної інфраструктури (високовольтні підстанції, лінії електропередач, кабельні мережі та під’їзні шляхи) на території Колодяжненської територіальної громади Ковельського району Волинської області. Даний ДПТ розробляється на підставі Рішення Колодяжненської сільської ради Ковельського району Волинської області №2 від 24 квітня 2025 року «Про розробку детального плану території для будівництва та обслуговування вітроелектростанцій і суміжних об’єктів електроенергетичної інфраструктури на території Колодяжненської територіальної громади Ковельського району Волинської області» та завдання на проєктування.             Метою розробки детального плану території (далі – ДПТ) є обґрунтування можливості використання обраних земельних ділянок для будівництва та обслуговування комплексу споруд вітрової електростанції і суміжних об’єктів електроенергетичної інфраструктури (високовольтні підстанції, лінії електропередач, кабельні мережі та під’їзні шляхи), уточнення планувальної структури, просторової композиції, параметрів забудови, функціонального призначення території за межами населених пунктів з метою визначення параметрів забудови та зміни цільового призначення земельних ділянок на 14.01 – для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій. Уточнення меж всіх обмежень у використанні земель згідно із законодавством, державними будівельними нормами, санітарно-гігієнічними нормами, спеціальною документацією. Проєктними рішеннями передбачається будівництва та обслуговування вітроелектростанції і суміжних об’єктів електроенергетичної інфраструктури (високовольтні підстанції, лінії електропередач, кабельні мережі та під’їзні шляхи). В рамках реалізації проєкту будівництва ВЕС з необхідною інфраструктурою для забезпечення виробничої діяльності, в складі вітрової електростанції передбачаються:      вітрові електроустановки (ВЕУ) одиночної потужності > 6МВт; платформи для обслуговування ВЕУ; кабельні лінії; підстанція з інфраструктурою. Видача згенерованої потужності передбачається від ВЕУ по кабельним лініям до підвищуючої підстанції збору потужності та подальша видача в мережу по повітряній лінії. Розроблення документа державного планування детального плану території також має зв’язок та узгоджується з іншими ДДП, а також з різними планами та програми, які в тій чи інший мірі визначають передумови для прийняття проєктних рішень в даній містобудівній документації. Їх положення та завдання беруться до уваги в процесі розроблення містобудівної документації та стратегічної екологічної оцінки у її складі, а саме: Основні засади (стратегія) державної екологічної політики України на період до 2030 року, Національний план дій з розвитку відновлюваної енергетики на період до 2030 року, Енергетична стратегія України до 2050 року, Схема планування території Волинської області, Стратегія розвитку Волинської області на період до 2027 року, та ін. Проєкт розробляється відповідно до: Земельного, Водного та Лісового кодексів України; Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»; Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»; Закону України «Про управління відходами»; Закону України «Про охорону атмосферного повітря»; Закону України «Про охорону навколишнього середовища»; Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»; Закону України «Про екологічну мережу України»; Закону України «Про охорону земель»; Закон України «Про рослинний світ»; Закону України «Про тваринний світ»; Постанови Кабінету Міністрів України від 1 вересня 2021 року №926 «Про затвердження Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації»; ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій»; ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»; ДБН Б.1.1-14-2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні»; ДБН  В.2.5-75:2013  «Каналізація.  Зовнішні мережі та споруди.  Основні положення проєктування»; ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання.  Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проєктування», інші профільні Державні будівельні норми.

  1. Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

Територія детального планування охоплює значну частину території територіальної громади в південному напрямку від автошляху М 07, включаючи населені пункти такі як: с.Волошки, с.Любитів, с.Воля-Любитівська, с.Будище, с.Ворона, с.Дроздні, с.Іванівка, с.Білашів, с.Рокитниця, с.Гончий Брід. З північної сторони межує з автошляхом М 07 та населеним пунктом с.Колодяжне та с. Волошки, з південної сторони – с.Гончий Брід, с.Грушівка, с.Перковичі та Турійською територіальною громадою. Із західної сторони межує з Ковельською та Турійською територіальними громадами, з східної сторони - Голобською територіальною громадою. Проєктом передбачається нове будівництво ВЕС орієнтовною потужністю 300 МВт. Документація розробляється з урахуванням природо-кліматичних умов, існуючого рельєфу території, особливостей прилеглої території та існуючої забудови, дотримуючись вимог ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій», та Державним санітарним правилам планування та забудови населених пунктів. Відповідно до ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», планованої діяльності (вітрові парки, вітрові електростанції, що мають дві і більше турбіни або висота яких становить 50 метрів і більше), належить до другої категорії видів діяльності та об'єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля, згідно Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».

  1. Інформація про ймовірні наслідки: а) для  довкілля, у тому числі для здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

Детальний план території є комплексним документом, проєктні рішення якого в різній мірі та формі можуть впливати на стан довкілля та здоров'я населення. В ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації детального плану території, зокрема, мають бути оцінені наслідки для           таких компонентів довкілля: клімат, атмосферне повітря; водні ресурси; ґрунти; стан фауни, флори, біорізноманіття, територій ПЗФ та територій Смарагдової мережі та ін. А) Ймовірні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров'я населення - ймовірні види впливу на навколишнє середовище: вплив на атмосферне повітря пов'язаний з проведенням будівельних робіт, при експлуатації вплив відсутній; шум, миготіння тіней, електромагнітне випромінювання, вібрація, візуальний вплив через зміну краєвиду, ризики виникнення пожеж, відривання криги з лопатей. Утворення побутових і виробних відходів, скиди стічних вод в відкриті водойми відсутні. Відведення поверхневих стічних вод відбувається за рахунок інфільтрації в ґрунт. До найбільших загроз тваринному світу в період будівництва і експлуатації ВЕС слід віднести: загибель птахів і кажанів від зіткнення з вітровою електроустановкою в період міграцій; відлякування диких тварин з традиційних місць їх існування та відтворювальних ділянок; зміна просторової структури популяцій і зменшення біомаси комах, що літають в результаті їх приваблювання лампами освітлення. Б) Для територій з природоохоронним статусом: об'єкти природно-заповідного фонду та їх охоронні зони в зоні впливу – відсутні. В) Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров'я населення: будь які ймовірні транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров'я населення від ведення планової діяльності на об'єкті - відсутні.

  1. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено

Розгляд виправданих альтернатив проєктних рішень відбувається в процесі розробки документу державного планування. До розгляду пропонуються наступні альтернативи: Альтернатива 1: «Нульовий сценарій» - опис, оцінка та прогнозування ситуації у випадку не затвердження та не реалізації проєктних рішень детального плану території. Альтернатива 2: «Максимально сприятливий сценарій» - опис, оцінка та прогнозування ситуації, а саме впливу проєктних рішень на стан компонентів навколишнього середовища, забезпечення екологічної безпеки та гарантування здоров'я громадян, у успішної реалізації проєктних рішень детального плану території. Альтернатива 3: «Територіальна альтернатива» - пропорції щодо територіального розміщення об'єктів; Альтернатива 4: «Оптимізація кількістю» - будівництво меншої кількості турбін із більшою одиничною потужністю, що зменшує зайняту площу та довжину внутрішніх доріг і мереж. Оцінка ефективності вказаних альтернативних варіантів буде відображена у звіті про стратегічну екологічну оцінку.

  1. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Проведення стратегічної екологічної оцінки проєкту детального плану території відбувається відповідно до Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» з використанням Методичних рекомендацій із здійснення стратегічної екологічної оцінки документів державного планування (Наказ Міністерства екології та природних ресурсів України № 296 від 10.08.2018р.). Основною метою прогнозу є оцінка можливої реакції навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив людини, вирішення задач раціонального природокористування у відповідності з очікуваним станом природного середовища. Для здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть використовуватись логічні і формалізовані методи прогнозування. Для підготовки звіту CEO передбачається використовувати наступну інформацію: доповіді про стан довкілля; статистичну інформацію; інформація, яка включена в інші акти законодавства, які мають відношення до проєкту ДПТ дані моніторингу стану довкілля; інша доступна інформація, документація, отримана в результаті запитів. Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проєкту містобудівної            документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища. Під час підготовки звіту стратегічної екологічної оцінки визначити доцільність і прийнятність планованої діяльності і обґрунтування економічних, технічних, організаційних, санітарних, державно-правових та інших заходів щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища.       У звіті про СЕО необхідно також розробити комплекс заходів, спрямований на виявлення характеру, інтенсивності і ступеня небезпеки впливу на стан навколишнього середовища та здоров'я населення будь-якого виду планованої господарської діяльності: вивчити в регіональному плані природні умови території, яка межує з територією розміщення планованої діяльності, включаючи характеристику поверхневих водних систем, ландшафтів (рельєф, ґрунти, рослинність та ін.), геолого-гідрогеологічні особливості території та інших компонентів природного середовища; розглянути природні ресурси з обмеженим режимом їх використання, в тому числі водоспоживання та водовідведення, забруднення атмосферного середовища; оцінити можливі зміни в природних і антропогенних екосистемах; визначити шляхи мінімізації негативного впливу на навколишнє середовище; зібрати та проаналізувати інформацію про об’єкти розміщення відходів (види та обсяги відходів, місця їх накопичення, природоохоронні споруди, експлуатаційні можливості) повідомити громадськість про ефективність проєкту і можливі екологічні наслідки. В ході CEO також необхідно провести оцінку факторів ризику і потенційного впливу на стан довкілля, врахувати екологічні завдання місцевого рівня в інтересах ефективного і стабільного соціально-економічного розвитку району та підвищення якості життя населення.

  1. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами. Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища при розміщенні, проєктуванні, будівництві, введенні в експлуатацію, експлуатації, консервації споруд та інших об’єктів. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог: а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій; б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища; в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів; г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення; д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні; е) здійснення заходів щодо збереження і невиснажливого використання біологічного різноманіття під час провадження діяльності, пов’язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами. Заходи спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення та усунення значного негативного впливу на здоров’я населення. При здійсненні планованої діяльності, у відповідності до вимог статті 24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров’я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів, будуть розглядатися організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами. Заходи радіаційної безпеки, відповідних санітарних правил, а також заходи встановлені нормами, іншими актами законодавства, що містять вимоги радіаційної безпеки. Заходи щодо пожежної безпеки.

  1. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

Структура та зміст звіту про стратегічну екологічну оцінку буде виконано відповідно частини 2 статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку». Відповідно частини 3 статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» у складі містобудівної документації звітом про стратегічну екологічну оцінку для проєктів містобудівної документації є розділ "Охорона навколишнього природного середовища", який має відповідати вимогам частини 2 цієї статті.

  1. Орган, до якого подаються зауваження та пропозиції та строки їх подання

Зауваження та пропозиції до заяви про визначення обсягу СЕО надаються до Колодяжненської сільської ради Ковельського району Волинської області в письмовому вигляді, поштою або особисто в робочий час. Юридична адреса: 45061, Україна, Волинська обл, Ковельський р-н, с. Колодяжне, вул. Лесі Українки, буд. 20. Електронна пошта: post@kolodyazhne-gromada.gov.ua. Строк подання зауважень і пропозицій становить менш як 10 днів з дня її оприлюднення, а саме: з 13 жовтня 2025 року до 23 жовтня 2025 року. Зауваження та пропозиції подані громадськістю після встановленого строку, залишаються без розгляду.

  1. Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО:

Офіційний веб-сайт Колодяжненської громади Ковельського району Волинської області (https://kolodyazhne-gromada.gov.ua/) та у публічних місцях сільських населених пунктів Колодяжненської громади від 13 жовтня 2025 року.

Замовник/Уповноважена особа замовника:

Колодяжненська сільська рада Ковельського району Волинської області


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь