ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ

Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації
«Детальний план території для розміщення об’єктів комерційного та промислового призначення за межами с. Колодяжне в межах Колодяжненської територіальної громади, Ковельського району Волинської області»
1. Замовник: виконавчий комітет Колодяжненської сільської ради Ковельського району Волинської області.
Юридична адреса: 45061 Волинська область, Ковельський район, с. Колодяжне, вул. Лесі Українки, 20, тел. (03352) 90242, електронна адреса: post@kolodyazhne-gromada.gov.ua.
2. Вид та основні цілі ДДП, його зв'язок з іншими документами державного планування.
«Детальний план території для розміщення об’єктів комерційного та промислового призначення за межами с. Колодяжне в межах Колодяжненської територіальної громади, Ковельського району Волинської області» (далі - ДПТ) є документацією з просторового планування на місцевому рівні.
Основною ціллю розроблення документації з просторового планування на місцевому рівні є: визначення планувальної організації та розвитку частини території, визначення параметрів забудови земельних ділянок, формування принципів планувальної організації та інженерного забезпечення території, визначення всіх планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними нормами та санітарно-гігієнічними нормами, створення транспортної інфраструктури, охорони та поліпшення стану навколишнього середовища, забезпечення екологічної безпеки, комплексного благоустрою, озеленення тощо.
Містобудівна документація «Детальний план території для розміщення об’єктів комерційного та промислового призначення за межами с. Колодяжне в межах Колодяжненської територіальної громади, Ковельського району Волинської області» розробляється на підставі рішень Колодяжненської сільської ради від 25 листопада 2024 року № 31 «Про розробку детального плану території за межами села Колодяжне (кадастровий номер 0722183600:04:005:0935), №32 «Про розробку детального плану території за межами села Колодяжне (кадастровий номер 0722183600:04:005:0936), №34 «Про розробку детального плану території за межами села Колодяжне (кадастровий номер 0722183600:04:005:0938), №36 «Про розробку детального плану території за межами села Колодяжне (кадастровий номер 0722183600:04:005:0940), №37«Про розробку детального плану території за межами села Колодяжне (кадастровий номер 0722183600:04:005:0941) та від 15 травня 2025 року № 10 «Про внесення змін в рішення Колодяжненської сільської ради від 25.11.2024 № 33», рішення від 18 вересня 2025 року №12«Про розробку детального плану території за межами села Колодяжне (кадастровий номер 0722183600:04:005:0939)» .
При проєктуванні будуть враховані стратегії і програми економічного, демографічного, екологічного, соціального розвитку відповідної території, програми розвитку інженерно – транспортної інфраструктури, охорони навколишнього природного середовища, охорони та збереження нерухомих об’єктів культурної спадщини, інформація про чинну містобудівну документацію на місцевому рівні та проєктну документацію, інформацію містобудівного, земельного та інших кадастрів, заяви щодо забудови та іншого використання території.
У проєкті враховано вимоги: Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні», ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова території», ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування Частина II. Будівництво», ДБН В.2.2-5:2011 «Благоустрій території», ДСП 173-96 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів», ДСТУ Б Б.1.1-17:2013 «Умовні позначення графічних документів містобудівної документації».
3. Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).
Територія, на яку розробляється містобудівна документація, розташована за межами населених пунктів на території Колодяжненської територіальної громади Ковельського району Волинської області, у її західній частині.
Згідно зі Схемою планування території Ковельського району затвердженою рішенням Ковельської районної ради від 25.12.2015 № 2/16 та Схемою планування території Волинської області, затвердженою рішенням Волинської обласної ради від 12.02.2017 № 10/14 територія детального плану знаходиться в межах територій придорожнього сервісу.
Містобудівною документацією передбачається опрацювання території площею 14,6173 га, яка перебуває у приватній власності для ведення особистого селянського господарства для розміщення об’єктів комерційного та промислового призначення IV та V класу небезпеки.
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої.
4) Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
а) Проєкт Детального плану не матиме значного впливу на довкілля та здоров’я населення, геологічне середовище, флору та фауну. Детальний план території розроблятиметься з урахуванням природно-кліматичних умов, існуючого рельєфу території, особливостей прилеглої території та забудови, з дотриманням технологічних та санітарних розривів, з урахуванням взаємозв’язків основних та допоміжних споруд. Вплив на повітряне середовище буде зумовлюватись збільшенням викидів забруднюючих речовин від роботи двигунів транспортних засобів, викидами пилу при проведенні земляних робіт, викидів забруднюючих речовин під час проведення будівельних робіт. Дані речовини будуть утворюватися в кількостях, що не перевищуватимуть норм ГДК. Зміни мікроклімату, що безпосередньо пов’язані з відсутністю активних масштабних впливів планової діяльності (значних виділень парникових газів, теплоти, вологи тощо) не відбудеться. Вплив на водне середовище не відбуватиметься. Вплив на геологічне середовище можливий внаслідок проведення інженерно-технічних робіт, робіт з влаштування території. Вплив на ґрунтовий покрив полягатиме в ущільненні та перенесенні ґрунтового шару на етапі будівництва, проїзду транспорту. Негативні ендогенні та екзогенні процеси, явища природного та техногенного походження (тектонічні, сейсмічні, зсувні, селеві, зміни напруженого стану і властивостей масивів порід, деформації земної поверхні) не передбачаються. Джерелами шуму в період будівництва є будівельна техніка і автотранспорт, які працюють на будівельному майданчику. б) Зважаючи на географічне положення проєктованої території наслідків для довкілля прикордонних територій, у тому числі здоров’я населення, не очікується. в) На території проєктування відсутні об’єкти природно-заповідного фонду.
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено.
З метою розгляду альтернативних проєктних рішень та їх екологічних наслідків під час здійснення стратегічної екологічної оцінки проєкту «Детальний план території для розміщення об’єктів комерційного та промислового призначення за межами с. Колодяжне в межах Колодяжненської територіальної громади, Ковельського району Волинської області» рекомендовано розглядати альтернативні цілі та пріоритети, на досягнення яких спрямована містобудівна документація.
Однією з альтернатив передбачається розглянути «Нульовий сценарій», без впровадження проєктних змін. Якщо представлений документ державного планування не буде затверджений, то це призведе до неможливості розвитку цієї території. Цей сценарій може розумітися, як продовження поточних (найчастіше несприятливих) тенденцій щодо стану довкілля.
Вибір майданчика будівництва проведено з урахуванням проєктних рішень Схеми планування території Ковельського району затвердженої рішенням Ковельської районної ради від 25.12.2015 № 2/16 з урахуванням найбільш економічного використання території, а також соціально-економічного розвитку цієї території в межах громади.
Другий альтернативний варіант «Розвиток території за затвердженою містобудівною документацією». Цей сценарій дозволить забезпечити виконання попередніх планованих рішень.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.
Під час підготовки звіту СЕО визначити доцільність і прийнятність планованої діяльності і обґрунтування економічних, технічних, організаційних, державно-правових та інших заходів щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища, а також оцінити вплив на навколишнє природне середовище в період здійснення проєктованої діяльності дати прогноз впливу на оточуюче середовище, виходячи з особливостей планованої діяльності з урахуванням природних, соціальних та техногенних умов. Застосування цільового аналізу при проведенні СЕО дозволить встановити відповідність рішень детального плану території загальним цілям охорони довкілля та забезпечення безпечного для здоров’я та населення середовища існування. З огляду на характер такого виду документації як детальний план, ключовим завданням у виконанні СЕО проєкту є методи стратегічного аналізу, насамперед аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зав’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень детального плану.
Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію: – доповіді про стан довкілля, – статистичну інформацію, – фонові та лабораторні дослідження стану довкілля, – дані моніторингу стану довкілля, – оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля, – пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.
Під час проведення процедури стратегічної екологічної оцінки передбачені заходи для запобігання негативного впливу на довкілля та здоров’я населення по таких напрямках: охорона атмосферного повітря; охорона поверхневих та підземних вод; охорона ґрунтів та геологічного середовища; охорона рослинного покриву; заходи щодо пожежної безпеки.
Перелік проєктних рішень для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків від планової діяльності, комплекс яких включає:
- ресурсозберігаючі заходи – збереження і раціональне використання земельних та водних ресурсів, повторне їх використання та ін.;
- планувальні заходи – функціональне зонування, організація санітарно-захисних зон, озеленення і благоустрій території та ін.;
- охоронні заходи – охорона підземних вод від забруднення, влаштування твердого покриття, санітарна очистка території.
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку.
Стратегічна екологічна оцінка буде виконана в обсягах, за змістом та структурою визначених статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» та складається з наступних розділів:
1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;
6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;
7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;
8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);
11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
У складі містобудівної документації звітом про стратегічну екологічну оцінку для проектів містобудівної документації є розділ "Охорона навколишнього природного середовища", який має відповідати вимогам статті 11 Закону.
9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.
Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки подаються у виконавчий комітет Колодяжненської сільської ради Ковельського району Волинської області.
Юридична адреса: 45061 Волинська область, Ковельський район, с. Колодяжне, вул. Лесі Українки, 20, тел. (03352) 90242, електронна адреса: post@kolodyazhne-gromada.gov.ua
Строк подання зауважень і пропозицій становить 10 днів з дня оприлюднення цієї заяви.




