ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ
ЗАЯВА
ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ
Замовник:
Колодяжненська сільська рада
1) Назва документа державного планування:
Детальний план території для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього сервісу за межами с. Колодяжне в межах Колодяжненської територіальної громади, Ковельського району Волинської області.
2) Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування:
Детальний план території для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього сервісу за межами с. Колодяжне в межах Колодяжненської територіальної громади, Ковельського району Волинської області є видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування розташування та експлуатації об’єкту, забудови та іншого використання території. Детальний план визначає планувальну організацію і розвиток частини території, містобудівні умови та обмеження забудови в межах території проєктування. Містобудівна документація розроблена згідно Рішення Колодяжненської сільської ради від 15.08.2024 № 9. При розробленні детального плану враховуються: Земельний, Водний та Лісовий кодекси України; закони України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про стратегічну екологічну оцінку», «Про управління відходами», Закону України «Про охорону атмосферного повітря», «Про охорону навколишнього середовища», «Про оцінку впливу на довкілля», «Про екологічну мережу України», «Про охорону земель», «Про рослинний світ», «Про тваринний світ»; ДБН Б.11-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні», ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій», ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій»; ДБНВ.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів», ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги. Частина І Проектування. Частина ІІ Будівництво», ДБН В.2.3-15:2007 «Споруди транспорту. Автостоянки і гаражі для легкових автомобілів», ДБН В.2.5-75:2013 «Каналізація.Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проєктування»; ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проєктування» та інші.
3) Якою мірою ДДП визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів):
Проєктована територія знаходиться у північно-західній частині Колодяженської територіальної громади, за межами населених пунктів. На суміжних з проєктованою земельною ділянкою розміщені: території сільськогосподарського призначення та території садівничих товариств. Згідно зі Схемою планування території Волинської області та Схемою планування території Ковельського району територія детального плану знаходиться в межах територій придорожнього сервісу. Дана земельна ділянка має зручні транспортні зв’язки з містом та навколишніми населеними пунктами, і знаходиться біля перетину автомобільних шляхів міжнародного значення М-07 та М-19 на межі міста Ковеля та на віддалі 4 км від центру громади - села Колодяжне. Поруч з територією проєктування проходить залізнична колія та лінії електропостачання потужністю 10 кВ. Таке місце розташування проєктної території є сприятливим для розміщення об’єктів автомобільного транспорту та придорожнього сервісу. Проєктування проводиться на одній земельній ділянці площею 2,00 га, кадастровий номер 0722183600:04:005:0934, цільове використання - для ведення особистого селянського господарства. Згідно завдання на розроблення детального плану території, земельна ділянка підлягає подальшій зміні цільового призначення. Проєктна функціональна зона - 20602.0 (території транспортних підприємств), цільове призначення ділянки - для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства (12.04). Містобудівною документацією передбачається нове будівництво будівель і споруд транспорту, розміщення магазину, кафе, мотелю, СТО, мийки для автомобілів, майстерні із підсобними приміщеннями, гаражі-бокси, побутово-складські будівлі, адміністративної будівлі, будівлі транспорту та охорони. Також передбачено індивідуальна система водопостачання (свердловина) для господарсько-питних потреб працюючих. Для водовідведення передбачені локальні очисні споруди закритого типу. За результатами стратегічної екологічної оцінки та планувальних рішень, що розробляються у детальному плані території, буде визначено перелік видів діяльності та об’єктів, які у подальшому підлягатимуть процедурі оцінки впливу на довкілля, відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».
4) Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в)транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
а) В ході проведення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації документа державного планування, зокрема, для таких компонентів довкілля: - ґрунти; - атмосферне повітря; - водні ресурси; - стан фауни, флори, біорізноманіття; землі (у тому числі вилучення земельних ділянок); - кліматичні фактори; - безпеки життєдіяльності населення та його здоров’я. б) Під час здійснення СЕО буде оцінено ймовірні наслідки проєктних рішень на території з природоохоронним статусом. в) Зважаючи на проєктні рішення та географічне положення транскордонні наслідки реалізації проєктних рішень детального плану території для довкілля прикордонних територій, у тому числі здоров’я населення, не очікуються.
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено
1. Альтернатива 1 «Нульовий сценарій» - тобто опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку незатвердження зазначеного документа державного планування. 2. Альтернатива 2 «Альтернатива, що розглядається в проєкті МД» – реалізація та впровадження проєктних рішень ДПТ. 3. Альтернатива 3 «Альтернатива, запропонована у звіті про СЕО» - врахування пропозицій звіту про СЕО в проєкті ДПТ. Оцінка ефективності вказаних альтернативних варіантів буде відображена у звіті про стратегічну екологічну оцінку.
6) Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час СЕО:
Для проведення стратегічної екологічної оцінки здійснюється: збір та аналіз інформації про поточний стан компонентів навколишнього природного середовища; проведення аналізу слабких та сильних сторін проєкту (SWOT-аналізу); розгляд та оцінка альтернатив; врахування пропозицій та зауважень; проведення консультацій з громадськістю; визначення можливих чинників змін антропогенного та природного характеру; проведення оцінки впливу проєкту містобудівної документації на складові довкілля та на стан здоров’я і добробут населення. При цьому використовуються наступні методи: метод цільового аналізу – дозволить встановити відповідність рішень проєкту містобудівної документації екологічним цілям, визначеним містобудівною документацією та забезпечення безпечного для здоров'я населення середовища існування; застосування альтернативних сценаріїв дозволить оцінити альтернативні шляхи просторового розвитку території проєктування та їх екологічні та соціальні наслідки; аналіз на відповідність містобудівної документації вимогам ДБН, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища; врахування зауважень та пропозицій до проєкту містобудівної документації.
7) Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання ДДП:
Під час здійснення СЕО передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством. Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог. В цілому, розроблений у відповідності до державних містобудівних норм, санітарних норм і правил, проєкт детального плану території не матиме негативних наслідків. Перелік проєктних рішень для запобігання, зменшення та пом’якшення негативного впливу наслідків від виконання проєктних рішень детального плану території, комплекс яких включає: – дотримання рішень проєкту детального плану території щодо раціонального використання території; – дотримання параметрів планувальних обмежень, визначених санітарними нормами та екологічним законодавством для забезпечення діяльності існуючих та проєктних будівель та приміщень; – відведення поверхневого стоку з території; – інженерна підготовка при освоєнні територій, що зазнають впливу несприятливих природних процесів; – дотримання вимог щодо санітарного очищення території, розвиток роздільного збору ТПВ; – забезпечення благоустрою території.
8) Пропозиції до структури та змісту звіту СЕО:
Звіт про СЕО розробляється у складі ДДП відповідно до вимог статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» та містить: 1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування; 2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, утому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування; 6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків; 7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування; 8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки); 9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; 10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності); 11) резюме нетехнічного характеру.
9) Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції та строки їх подання:
Колодяжненська сільська рада Ковельського району Волинської області, за адресою: 45061, Волинська обл., Ковельський р-н, с. Колодяжне, вул. Лесі Українки, буд. 20, e-mail: [email protected], тел. (03352) 90242. Строки подання зауважень і пропозицій: від 03.09.2024 року і триває до 12.09.2024 року включно (10 календарних днів).
10. Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО: Заяву про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки оприлюднено на офіційному веб-сайті Колодяжненської сільської ради: https://kolodyazhne.gromada.org.ua/ та у місцях масового перебування населення громади.
Замовник/Уповноважена особа замовника: