ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ ДОКУМЕНТА ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ
Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки
документа державного планування
«Детальний план території для розміщення індивідуальної житлової забудови в селі Будище на вул. Лісова, Ковельського району Волинської області»
1. Замовник: Колодяжненської сільської рада
2. Вид та основні цілі ДДП, його зв'язок з іншими документами державного планування.
«Детальний план території для розміщення індивідуальної житлової забудови в селі Будище на вул. Лісова Ковельського району Волинської області» (далі - ДПТ) є документацією з просторового планування на місцевому рівні. Містобудівна документація розроблена згідно Рішення Колодяжненської сільської ради від 18.01.2024 року № 14 та від 18.01.2024 року № 13 « Про розробку детального плану території для розміщення індивідуальної житлової забудови в селі Будище на вул. Лісова, Ковельського району Волинської області»
Основною ціллю розроблення документації з просторового планування на місцевому рівні є: визначення параметрів забудови земельних ділянок, формування принципів планувальної організації забудови та інженерного забезпечення території, визначення всіх планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними нормами та санітарно-гігієнічними нормами, створення транспортної інфраструктури, охорони та поліпшення стану навколишнього середовища, забезпечення екологічної безпеки, комплексного благоустрою та озеленення тощо.
Містобудівна документація включає стратегії і програми економічного, демографічного, екологічного, соціального розвитку відповідної території, програми розвитку інженерно – транспортної інфраструктури, охорони навколишнього природного середовища, охорони та збереження нерухомих об’єктів культурної спадщини, містить інформацію про чинну містобудівну документацію на місцевому рівні та проєктну документацію, інформацію містобудівного, земельного та інших кадастрів, заяви щодо забудови та іншого використання території.
У проєкті враховано вимоги: Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні», ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова території», ДБН В .2.3-5-2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»,
ДБН В.2.2-5:2011 «Благоустрій території», ДСП 173-96 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів», ДСТУ Б Б.1.1-17:2013 «Умовні позначення графічних документів містобудівної документації».
3. Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).
Проєктна територія розташована в межах населеного пункту села Будище на території Колодяжненської сільської ради Ковельського району Волинської області на земельних ділянках, що перебувають у приватній власності з кадастровими номерами 0722183600:04:006:0034 (1,8968 га), 0722183600:04:006:0035 (1,8968 га), 0722183600:04:005:0668 (1,8968 га). Згідно генерального плану населеного пункту ділянки належать до територій садибної житлової забудови.
Містобудівною документацією передбачається формування 34 земельних ділянок для розміщення індивідуальних житлових будинків та господарських будівель і споруд за рахунок земель, що перебувають у приватній власності. У проєктному кварталі забудови запроєктовано індивідуальне водопостачання та водовідведення.
Відповідно до частини другої та третьої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження такої планованої діяльності.
4. Ймовірні наслідки.
а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:
В ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації документа державного планування для таких компонентів довкілля:
- грунти;
- атмосферне повітря;
- водні ресурси;
- стан фауни, флори, біорізноманіття, землі (у тому числі вилучення земельної ділянки)
- кліматичні фактори.
Під час здійснення СЕО варто оцінити ймовірні наслідки на здоров’я населення від розміщення кварталу садибної житлової забудови .
б) для територій з природоохоронним статусом:
Ділянка, що розглядається, не належить до земель, що мають природоохоронний статус. Територія ДПТ також не межує з територіями, що мають природоохоронний статус. Розміщення кварталу садибної житлової забудови на вказаній території не пошкодить існуючого ландшафту, так як будуть витримані всі вимоги нормативних документів, пов’язаних з плануванням та забудовою населених пунктів.
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:
відсутні.
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено.
З метою розгляду альтернативних проєктних рішень та їх екологічних наслідків під час здійснення стратегічної екологічної оцінки проєкту «Детального плану території розміщення індивідуальної житлової забудови в селі Будище на вул. Лісова Ковельського району Волинської області» рекомендовано розглядати альтернативні цілі та пріоритети, на досягнення яких спрямована містобудівна документація.
Однією з альтернатив передбачається розглянути «Нульовий сценарій», без впровадження проєктних змін.
Вибір майданчика будівництва проведено з урахуванням проєктних рішень генерального плану села Будище Ковельського району Волинської областті з урахуванням найбільш економічного використання території, а також соціально-економічного розвитку цієї території в межах громади.
Якщо представлений документ державного планування не буде затверджений, то це призведе до неможливості розвитку цієї території. Цей сценарій може розумітися, як продовження поточних (найчастіше несприятливих) тенденцій щодо стану довкілля.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.
Для підготовки звіту СЕО передбачається використовувати наступну інформацію:
- доповіді про стан довкілля;
- статистичну інформацію;
- інформацію, яка включена в інші акти законодавства та які мають відношення до проєкту ДПТ;
- дані моніторингу стану довкілля;
- інша доступна інформація.
Основним критерієм під час стратегічної оцінки проєкту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього середовища.
Під час підготовки звіту стратегічної екологічної оцінки визначити доцільність і прийнятність планованої діяльності і обґрунтування економічних, технічних, організаційних, державно-правових та інших заходів щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища, а також оцінити вплив на навколишнє середовище в період забудови земельної ділянки, відведеної під об’єкт планованої діяльності, дати прогноз впливу на оточуюче середовище, виходячи із особливостей планованої діяльності з урахуванням природних, соціальних та техногенних умов.
В ході СЕО провести оцінку факторів ризику і потенційного впливу на стан довкілля, врахувати екологічні завдання місцевого рівня в інтересах ефективного та стабільного соціально-економічного розвитку громади та підвищення якості життя населення.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.
Під час проведення процедури стратегічної екологічної оцінки передбачені заходи для запобігання негативного впливу на довкілля та здоров’я населення по таких напрямках: охорона атмосферного повітря; охорона поверхневих та підземних вод; охорона ґрунтів та геологічного середовища; охорона рослинного покриву; заходи щодо пожежної безпеки.
Перелік проєктних рішень для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків від планової діяльності, комплекс яких включає:
- ресурсозберігаючі заходи – збереження і раціональне використання земельних та водних ресурсів, повторне їх використання та ін.;
- планувальні заходи – функціональне зонування, організація санітарно-захисних зон, озеленення території та ін.;
- охоронні заходи – моніторинг території зон впливу планової діяльності, відвернення i зменшення шкідливого впливу на здоров’я населення;
- відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шкідливого впливу.
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку.
Стратегічна екологічна оцінка буде виконана в обсягах, за змістом та структурою визначених статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» та відповідно до «Методичних рекомендацій із здійснення стратегічної екологічної оцінки документів державного планування» затверджених наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 10.08.2018 №296 «Про затвердження Методичних рекомендацій із здійснення стратегічної екологічної оцінки документів державного планування».
9) Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції та строки їх подання:
Колодяжненська сільська рада Ковельського району Волинської області, за адресою: 45061, Волинська обл., Ковельський р-н, с. Колодяжне, вул. Лесі Українки, буд. 20, e-mail: post@kolodyazhne-gromada.gov.ua, тел. (03352) 90242. Строки подання зауважень і пропозицій: від 17.07.2024 року і триває до 26.07.2024 року включно (10 календарних днів).
10. Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО: Заяву про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки оприлюднено на офіційному веб-сайті Колодяжненської сільської ради: https://kolodyazhne-gromada.gov.ua/news/ та у місцях масового перебування населення громади.